Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:50:04 GMT

تولید فصل دوم سریال پلیسی «نوار زرد»

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۶۷۳

تولید فصل دوم سریال پلیسی «نوار زرد»

تصویربرداری سریال «نوار زرد ۲» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت سه ماه است در سکوت خبری در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پروژه، فصل اول سریال «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی- پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان «نوار زرد» زندگی سرگرد کاوه کیهان با بازی امیر آقایی را روایت می‌کرد و دیگر بازیگرانی همچون زنده یاد سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، کمند امیرسلیمانی، زنده یاد داریوش اسدزاده، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع و محسن بهرامی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فصل اول سریال «نوار زرد» با اقبال مواجه شد و به همین علت تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته شد.

فصل دوم سریال «نوار زرد» مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی جنایی را روایت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند. تصویربرداری سریال «نوار زرد ۲» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت سه ماه است در سکوت خبری در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

بازیگر نقش اصلی این سریال در فصل دوم را بانیپال شومون بازی می‌کند و دیگر بازیگرانی که تا کنون حضور آنها قطعی شده عبارتند از: محمود پاک نیت، پوراندخت مهیمن، حسین پاکدل، حسام محمودی، امیرحسین صدیق، ایوب آقاخانی، ستاره قطبی، آذین احرامی.

عوامل اصلی فصل دوم سریال «نوار زرد» شامل؛ جانشین تهیه کننده: حسن هندی، مدیرتولید: سعید نظری، مدیر تصویربرداری: هادی شلالوند، مدیر صدابرداری: احسان نوبخت، طراح گریم: احسان رناسی، طراح صحنه: قاسم مربی، طراح لباس: احیا اتفاق، مدیر برنامه ریزی: علی جودی، دستیار اول کارگردان: خسرو نصیری خواه، منشی صحنه: زینب چراغعلی، عکاس: سحر محراب، مشاوره رسانه‌ای: سروناز مظاهری، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

کد خبر 519459

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سریال نوار زرد فیلم فیلم سینمایی سینما سینمای ایران فصل دوم نوار زرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوار زرد فصل دوم فصل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط رو خط مسائل اجتماعی

  تهیه‌کننده این اثر نمایشی سعید کمانی است که پیش از این سابقه مجموعه‌هایی مثل همه‌‌گیری و سفر در خانه را در کارنامه خود داشته است. پریناز آل آقا، کارگردان فصل اول و محمدرضا خسروی، کارگردان فصل دوم این مجموعه است. کمانی در گفت‌وگوی خود با جام‌جم از دغدغه‌های تولید این اثر نمایشی گفته است. 
تهیه‌کننده سریال خط رو خط در خصوص دغدغه‌ای که برای تولید این اثر داشته، به جام‌جم می‌گوید: دغدغه من این بود که کار طنز تولید کنم. دو سه سال بود که درگیر دو سریال کرونایی بودم و در اتفاق کرونا، چند نفر از دوستان و مادرم را از دست دادم. اینها باعث شد برگردم به همان چیزی که تا حدودی به آن علاقه دارم و آن را بهتر می‌فهمم. دوست دارم جامعه هم مثل خودم حالش خوب شود و بعد از اتفاقاتی که در بیماری وحشتناک کرونا افتاد، فکرم این بود که بتوانیم با کارهای طنز جلو برویم و این کار را ساختم. در این‌گونه کارها تخصصی نداشتم و اولش خیلی اذیت شدم. مخصوصا در بحث دکور‌ خیلی نگران بودیم دکوری که می‌زنیم تک لوکیشن است و اصلا توان این موضوع را دارد یا نه. خیلی رویش فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که تنها دکوری که بتوانیم بزنیم یک آرایشگاه مردانه است که این فضا را به ما می‌دهد که هر آدمی اعم از پزشک، کارگر و ...  واردش می‌شود. دلیل انتخاب این لوکیشن، عام بودن فضای آرایشگاه‌هاست که می‌توان قصه‌های زیادی را در بستر آن روایت کرد. در عین حال موضوعات اجتماعی، موضوعاتی هستند که دغدغه همه است. همه ما در آپارتمان مشکلات زیادی داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مثلا در یک آپارتمان ۲۰ واحدی که هستیم همه به موقع شارژشان را می‌دهند، آشغال‌شان را مرتب دم در می‌گذارند و رعایت همسایه را می‌کنند؟ همه ما این مشکلات را داریم و در سریال خط رو خط تلاش کردم به محل کار و ازدواج و موانع ازدواج بپردازیم. نمی‌خواستیم نقد کنیم و در واقع بیشتر خودمان را نقد می‌کنیم. 
 
بیان مسائل اجتماعی با زبان طنز 
وی در ادامه به ترکیب طنز با مباحث آموزشی اشاره کرده و تاکید می‌کند: تلاش کردیم موضوعات آموزشی را به صورت طنز بیان کنیم. مثلا یک‌فرد دروغگو و کثیف را به چالش می‌کشیم. هر موضوعی که به ما به‌عنوان یک انسان ربط دارد، مثل پوشش، لباس، تمیزی، آداب معاشرت و...که موضوعات زیادی است و جذابیت هم دارد در این سریال بیان کردیم اما باید به این نکته توجه کرد که در تولید چنین محتوایی برای رسانه تلویزیون، باید صبر داشته باشد تا این برنامه‌ها جای خود را باز کرده و مخاطب جذب کنند.  کمانی در اشاره به موضوعات مطرح شده در این برنامه اشاره کرده ومی‌گوید:مسائلی همچون حمل و نقل، خانواده، ازدواج، فرزندآوری، موانع ازدواج و...در برنامه مطرح شده است. در واقع نزدیک به صد موضوع داریم. فصل اول ۲۰ قسمت بود. در فصل دوم آقای محمدرضا خسروی، کارگردانی را دست گرفته‌اند که تجربه کار کارگردانی دارند و کار کوتاه ساختند. تلاش کردیم بستری ایجاد کنیم تا کارگردانان کار اولی بیایند و در آینده در سازمان کارگردان شوند.  وی در پاسخ به این‌که چنین فرصتی به کارگردان‌های جدید با ریسک همراه است، بیان می‌کند: به‌نظرم در صورتی این کار با ریسک همراه است که هر دو گزینه تهیه‌کننده و کارگردان ضعیف باشند اما در این کار، کارگردان ما در موضوع طنز باسواد است و نزدیک به ۳۵ سال سابقه کار طنز و این‌گونه کارها را دارد. به‌نظرم کارگردانی که طنز را می‌فهمد و از این دست کارها ساخته، می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر تهیه‌کننده و کارگردان شناخت و تجربه‌ای نداشته باشند قطعا کار درنمی‌آید. به‌طور کلی معتقدم که بهتر است تلویزیون به جای استفاده از سلبریتی، بازیگر پرورش دهد و باید به سمت آنهایی برویم که توانمندی این کار را دارند. 

تلاش ۴ گروه نویسنده 
کمانی درباره تفاوت کارگردانی فصل اول و دوم و حضور کارگردانی مثل خسروی که تجربه بازیگری و کارگردانی را دارد، این‌طور توضیح می‌دهد: به‌نظرم دو تجربه متفاوت بود. کارگردانی یک خانم، به یک شکل دیگر است چون به ظرافت‌ها دقت دارند. در فصل دوم هم آقای خسروی با توجه به این که بازیگر توانایی بودند و سالیان دراز کار کردند و در کارهای خیلی بزرگ حضور داشتند، یک‌فرد پرورش‌یافته هستند که در عین حال ارتباط‌شان با بازیگران خوب بود و کار شکل گرفت.  کمانی با اشاره به چهار گروه نویسنده‌ای که در این سریال حضور دارند، در خصوص بازخورد مخاطبان به این مجموعه هم تصریح می‌کند: ابتدا زمانی که خودم این کار را روی آنتن دیدم این ترس را داشتم که با توجه به تک‌لوکیشن بودن، مخاطب چه ارتباطی با آن برقرار می‌کند. در واقع ۴۰دقیقه نمایش در تک‌لوکیشن سخت است. وقتی به‌عنوان یک منتقد به آن نگاه کردم حس خوبی به من دست داد و خوشحال شدم که شاید نمره‌ام زیر ۵۰ نشده باشد. در حال حاضر فصل اول روی آنتن رفته و ما در حال تولید فصل دوم هستیم. فصل اول در ۲۰ قسمت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. 

دیگر خبرها

  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی