خواستیم در «نوار زرد» از کلیشهها دور شویم/ پدر، جذابترین نقش از نظر من است
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۲۴۱۴
کریم لکزاده کارگردان سینما و فیلمنامه نویس درباره چگونگی نگارش فیلمنامه سریال «نوار زرد» در گفتوگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: زمانی که با ناجی هنر به عنوان سفارش دهنده این سریال صحبت کردیم قرار شد سریالی اکشن با تمرکز روی هوش کارآگاه باشد و به دور از کلیشههای رایج، بیشتر روی ژانر پلیسی خاصی حرکت کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: حدود شش ماه روی کارآگاههای ایرانی رایزنی کردیم و سعی شد کاراکتری جذاب بنویسیم مضاف بر اینکه ایرانیزه هم باشد. در این میان برای برون رفت از خشک بودن قصه، به پیچیدگیهای خانوادگی با داشتن رگههای عاشقانه توجه کردیم.
این نویسنده درباره بازخورد مخاطبان عنوان کرد: خوشبختانه بازخوردها تا به امروز خوب بوده و کلیت مردم دوست داشتند. امیدوارم فضای تلویزیون و نیروی انتظامی با این عکسالعملهای مثبت بازتر شود تا بیشتر و بهتر بتوان در این ژانر ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: با ساختن و پخش بیشتر ژانرهایی که خیر و شر را به عنوان مکملی مهم، در میان قصهای جذاب برای جلب نظر مخاطب، غلیظتر نشان میدهد قطعا به خروجی بهتری خواهیم رسید چون نقش و حضور قهرمان پررنگ خواهد شد.
لک زاده بیان کرد: در طراحی شخصیت امیر آقایی سعی شد بخش کارمند بودنش را زیاد نبینیم بلکه آدمی از جنس جوانهای اطراف ما باشد که جذابتر و باورپذیرتر شود.
این نویسنده درباره نقش و بخش مورد علاقه خود در این سریال، بیان کرد: بهترین بخش رابطه پدر و کاراگاه بود که اتفاقا آنچنان جناحی نیست و خونریزی ندارد و علی رغم داشتن رگههای طنز رابطههای عاطفی و انسانی نمایان است و جذابترین نقش از نظر من به پدر مربوط میشود.
انتهای پیام/
گفتگو با نویسنده سریال پلیسی نوار زردمنبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.
وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.
فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی میکند و این قصهها باهم چسبندگی دارد.
در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع میکنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا میشویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق میافتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا میشود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی داروها مواجه میشویم، کلا قصهها به هم کمک میکنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.
وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.
وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدیهای، قصهها و شخصیتهای جذابتری دارد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی